p > Blog (Můj deník) > 5-13.6.2009 - pátek - sobota - Jachting v Chorvatsku a kapitánské zkoušky

Zpět
Pošli link kamarádovi 13.6.09  

5-13.6.2009 - pátek - sobota - Jachting v Chorvatsku a kapitánské zkoušky

5.6.2009 - pátek - cesta na jih přes Maďarsko do Chorvatska  
Ráno jsem dorazil do práce a snažil se Pavla přesvědčit, aby se hýbal trochu rychleji, abychom mohli také co nejrychleji vyjet. Vždyť nás taky čeká skoro 1000km jedním směrem autem! Bohužel bylo hodně povinností před odjezdem a vyjížděli jsme nakonec až po 15.00. Cesta probíhala bez problémů a v Maďarsku se nám podařilo dokonce najít jednu cache. Taky nás jednou kontrolovali policajti, ale naštěstí bez žádné pokuty. Těsně před půlnocí jsme to parkli někde u pole, zalezli do spacáků a chrněli až do rána.  
 
6.6.2009 - sobota - dojezd do Chorvatska, caching a průprava na jachtu  
V 5:00 jsme se vzbudili a vyrazili do Chorvatska. Po cestě jsme se dobře vyhnuli oblasti, kde se vyskytují cache a v 10:00 už jsme byli v Sukošanu, kde kotvila naše loď. No jo, ale na lodi jsme byli domluveni až na 14:00. Naštěstí asi 20km jižněji byla schovaná cache, tak jsme za ní vyjeli. Pořád byl čas a další cache 10km daleko. I tato byla v obrovském větru naše. Dojeli jsme k lodi, abychom se dověděli, že dnes nevyplouváme, protože je opravdu silný vítr. To znamenalo, že jsme jeli na další cache. Bohužel už všechny byly hodně daleko a nebo nedostupné (jednu jsme museli vzdát asi km od cíle, protože byla neprostupná cesta a plašili jsme docela dost hadů). Pak jsme si zajeli na večeři do restaurace, kde venku rožnili celá jehňata. Objednali jsme si tedy kilo jehněčího a nadlábli se. Spali jsme na kajutě naší plachetnice (pronajaté).  
 
 
 
 
 
 
7.6.2009 - neděle - plachtění - rozbitá hlava a jedna cache  
Ráno to vypadalo, že vyrazíme hned, ale nějak jsme se pořád motali po marině, pak začalo i trochu pršet, ale nakonec jsme vyjeli asi ve 13:30. Foukal slušný vítr a dokázali jsme na plachty docílit i rychlost přes 7 uzlů (cca 13km/h). Zkoušeli jsme si hned první den prakticky všechno, co člověk na jachtě potřebuje umět. Jízdu po větru, proti větru, křižování, kotvení, záchranu "muže přes palubu". Ujeli jsme 40 km a zakotvili v 19:00 v zátoce Božava na ostrově Dugi Otok. Po cestě jsme chytli jednu bouřku a já jednu ráhnem do hlavy (ano, došlo i na krev). Po přistání jsme všichni z lodi vyrazili asi na 2 km vzdálenou cache u obrovského lodního bunkru. Tedy den se velmi vydařil.  
 
8.6.2009 - pondělí - cesta na sever a jízda na vrcholu stěžně  
Ráno se objevilo sluníčko a my po snídani vyrazili na sever opět k tomu včerejšímu bunkru. Tam jsme se okoupali, protože už bylo fakt horko, uvařili obídek (brambory a smažený květák) a vyrazili proti větru na plachtách směrem na ostrov Olib. Okolo 17:00 přestalo fouktat, a tak se jelo na motor. No, a když se jede na motor a zapne se automatický pilot, tak se vymýšlí různé kraviny. Do jedné jsem se nechal uvrtat i já. Na speciální sedačce ukotvené k hlavnímu stěžni mě vytáhli až nahoru. Jelikož je to 13 metrů, je odtamtud skvělý výhled nejen na loď z ptačí perspektivy, ale i do dálky. Ve 21:15 jsme dorazili k Olibu, zakotvili na kotvu, abychom nemuseli platit za parking a na výsadkovém člunu všichni najednou (což byl docela výkon vzhledem k mikro velikosti člunu) jsme se vylodili u břehu. Tam nás ovšem odchytil místňák, že chce stejně zaplatit. Vysvětlili jsme mu, že jen odlovíme jednu cache a poodplujeme. Tak se i stalo. Ve 22:00 jsme dorazili zpět k lodi, poodpluli, zakotvili a trochu ochutnávali ze zásob pálenky. No trochu. Kapitán se zbořil a většina posádky se dostala do stavu, kdy vznikaly bubnující smrště. Asi o půlnoci se podroušená posádka rozhodla, že pojedeme noční plavbu, abychom i něco stihli. Já šel spát a loď vyplula do noci.  
 
 
 
 
 
9.6.2009 - úterý - ztraceni na moři a ostrovy Kornati  
Ve 3:00 ráno mě Pavel přišel vzbudit, že loď zřejmě celou dobu pluje jiným směrem a místo na otevřené moře se vplantali mezi sérii ostrovů. Dokonce jim začala naprosto blbnout lodní GPS, takže bylo na mě abych určil polohu lodi, určil trasu a loď vyplantal na otevřené moře. Tedy opět jsme jeli kolem toho potopeného vraku, co jsme viděli včera, ale tentokrát jsme jej viděli za svítání (ve 4:00 ráno). V ten čas šel spát i Pavel a za chvíli jsem na lodi zůstal sám a spící kapitán. Jel jsem do 9:00 naprosto bez problému o objel celý docela velký ostrov Dugi Otok. Skoro na jeho konci je skalní stěna padající kolmo do vody a na vrcholu té stěny byla cache. Tak jsme připluli ke břehu a na výsadkovém člunu přirazili. Už tak brzy ráno slunce pálilo jak ďas. Vylezli jsme nahoru, našli cache a pak se šli podívat ke slanému jezeru Mir, které je prakticky oddělené od moře jen tou skalní stěnou, ale jeho vodní hladina je výše než hladina okolního moře. Udělali jsme pár fotozáběrů a při cestě k lodi se Pavel rozhodl, že si to asi ze 14 metrů z toho masívu skočí. Naštěstí se mu to povedlo, ale výška skoku byla poznat podle toho, kolik během letu stihl vychrlit sprostých slov. :) Odrazili jsme a jeli stále na jih, kde se rozkládá národní park ostrovů Kornati. Ty jsme prakticky prokřižovali a odlovili další 4 cache na těchto ostrovech. Na jednom z nich byla například zřícenina ze super rozhledem. Dokonce i chvíli foukalo a mohli jsme plout na plachty. Nakonec jsme se rozhodli, že poplujeme přes noc na ostrov Fez, který byl 92km vzdušnou čarou a tam přenocujeme. To se povedlo a střídáním za kormidlem jsme ve 2 ráno vyhodili kotvu v zálivu ostrova Fez a šli spát.  
 
 
10.6.2009 - středa - Modrá jeskyně na ostrově Biševo, ostrov Fez  
V 6:00 měl Pavel nachystaný budík a vyrazil k ostrovu Biševo. My ostatní ještě dospávali. Vzbudil nás chvíli po sedmé přímo před vjezdem do jeskyně. Nalodili jsme se na výsadkový člun a propluli úzkým vjezdem dovnitř. Po chvíli plutí tmou se nám objevil nádherný úkaz. Celá jedna strana jeskyně je vlastně obrovský převis končící těsně pod hladinou a skrze vodu zvenčí prosvítá sluneční světlo a celou jeskyni ozařuje modře. Prostě krása. Chvíli jsme se kochali a vrátili se zpět na loď. Museli jsme se vrátit k ostrovu Fez, jednak proto, abychom našli další cache a prozkoumali bývalou ponorkovou základnu ve skále a druhak proto, že jsme potřebovali natankovat naftu. Přistáli jsme v malebném městečku Fez na ostrově Fez, dotankovali plnou nádrž a chvíli se šli projít i do města. konečně se zase rozfoukal vítr a mohli jsme jet na plachty. Jízda na plachty, pokud fouká správný vítr (je jedno z jakého směru, ale musí foukat) má několik výhod: jízda na plachty je zadarmo, je nehlučná a člověk se za kormidlem nenudí, protože pořád uvažuje jak nastavit plachty a jaký kurz udržovat. I proto, že konečně foukalo, rozhodli jsme se sailovat co nejdéle a nejdál. Jeli jsme směrem na sever přes ostrov Sv. Klement, který je kousek pod Hvarem, odlovili si tam další cache a pak pokračovali dále na západ. Skončili jsme nakonec asi ve 3 ráno zakotvení u ostrůvku Drvenik Maly.  
 
 
 
 
11.6.2009 - čtvrtek - plavba na severozápad přes pevnost Šibenik  
I proto, že jsme několik dní předtím pluli i přes noc, rozhodli jsme se trochu si přispat a já vstával jako první v 9:00. Nachystal jsem snídani a vypluli jsme severozápadně a na plachty jsem jel až do 13:30 do malebného městečka Primošten s dominantním kostelem na vrcholku hory. Samozřejmě tam byla i cache. :) Bylo horko a přestalo foukat, to znamenalo jet zase na motor. Aby jízda nebyla tak jednotvárná, vytáhli jsme za loď lano a zkoušeli kdo se na tom laně při maximální rychlosti udrží nejdéle. Je to docela fuška, voda se totiž přelévá přes hlavu a nedá se to moc dýchat a tlak vody je tak silný, že je problém se silou udržet lana. Na motor jsme pak jeli k pevnosti u města Šibenik. Je to velká a hodně stará pevnost stavěna prakticky na moři. Zajímavé je, že se postupem času některé části přestavovaly, takže třeba část vypadá jako středověká tvrz a část jako vojenská pevnost z poslední války. Po prohlídce této pevnosti jsme už vypluli směr marina Sukošan. Pavel se ještě taky nechal vytáhnout na hlavní stěžeň, aby si i on užil ptačí perspektivy plavby. Do loděnice jsme přistáli na mooring ve 2:00 ráno.  
 
 
 
12.6.2009 - pátek - kapitánské zkoušky v Zadaru a plachtění na sever  
Museli jsme vstávat brzy, protože v 9:00 otvírali na zadarském kapitanátu. Ráno jsme tam tedy dopluli na motor, zašli se přihlásit ke zkouškám, zaplatit poplatek a nechat se vyfotit a poté jsme se vrátili zpět na loď a předstírali učení. Zkoušky začínaly ve 13:00 a okolo 14:30 už v rukou držíme čerstvé kapitánské průkazy. Na oslavu našich nových titulů "kpt." jdeme utrácet do města. :) Rozuměj dali jsme si zmrzlinu a pizzu a šli na loď abychom využili větrné a slunečné počasí na maximum. Jako čerství kapitáni si to šněrujeme proti větru, ladíme plachty a kurz tak, abychom dosahovali maximálních rychlostí. To občas na předoboční vítr znamená, že loď letí v dost šíleném náklonu. Tímto způsobem jedeme až do 20:00, dokud je vítr. Jakmile přestalo foukat, zapínáme motor a vracíme se zpět směr loděnice Sukošan. Při cestě se ovšem zastavujeme těsně před západem slunce na loděnici, co je 4km naproti Sukošanu a šlapeme na vrchol kopečka odlovit poslední chorvatskou cache, jedeme do našeho přístavu a na oslavu úspěšných zkoušek dopíjíme veškeré zbývající zásoby vína a lihovin. Nejprve v loděnici, pak na majáku nad přístavem a nakonec na pláži. (To jak nás postupně z důvodu hluku posunoval securiťák). Zalomili jsme to ve 2:30 ráno.  
 
13.6.2009 - sobota - cesta domů  
V 7:00 je budíček. Balím si všechny věci a jdu pro auto zaparkované mimo marínu. Pavel jede mezitím dotankovat loď a celá posádka se balí a jako krysy opouští loď. :) V 9:00 bez GPS vyrážíme na cestu. Chvíli nám trvá najít správný směr, ale když se během jednoho týdne pokazí obě GPS, co jsme měli sebou, tak to bohužel jinak nejde. Po poledni zastavujeme ve Slovinsku na dobrý oběd a hasíme si to po dálnici přes Rakousko nejrychlejší cestou domů. Na Rohlence si dáváme rychlou večeři a večer jsme v Ostravě naštěstí bez jakéhokoli zádrhelu.
 
:idea::idea::idea::idea::idea: Kompletní fotogalerie z naší plavby je ZDE :idea::idea::idea::idea::idea:



logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo sms
logo tri65dni
logo tvp
hledat v blogu uživatele 
hledat v blogu uživatele
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Čtvrtek 22. 2. 2018 Svátek má Petr
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz